2.16.2012

Vişne Soslu Çikolatalı Cheesecake



             Ne zamandır canım şöyle ekşi-tatlı pasta çekiyordu. Anlaşılan o ki, bu aralar cheesecake iştahım kabarmış durumda. Saat olmuş gece yarısı ben iyi bir cheesecake tarifi arıyorum. Derken en sevdiğim yemek blogunda soluğumu aldım  www.mybeautifulcookbook.com  Bu blog gerçekten iştahımı açmakla kalmayıp gecenin bir yarısı beni mutfağa hapsediyor. Tarifleri okurken, hmm şunu şu misafirime yaparım, hmm şunu şu zaman yaparım diye aklımda tutarım. Evdeki malzemelere bi göz atıp kolları sıvadım. Netice resimdeki lezzetli bir dilimle sonuçlandı ki ben de bunu burada paylaşmaktan kendimi alıkoyamadım.



              Cheesecake tabanı için:  1 paket (185 gr) kadar petit beure kakaolu bisküvi, 4 yemek kaşığı tereyağı ve 1 çay kaşığı tarçını   iyice ezdim bunu rondo yardımıyla yapmak kolay. Daha önceden yağlanmış kilitli kek kalıbının içerisine iyice yoğurduğum karışımı eşit miktarda tabana yayarak bastırdım. 180 derece fırında 15 dakika benmari usulu pişirdim.

             Cheesecake harcı için: 1 paket (125 gr.) bitter çikolata ve 1 paket sütlü  çikolatayı kısık ateşte karıştırarak erittim.
           
                                                 1 paket ( 400 gr )  labne peyniri büyükçe bir kapta 2 dakika mikser yardımıyla çırptım. Derken içine 3 yumurta kırdım iyice çırpmaya devam ederken 1 su bardağı yoğurt, 1 su bardağı şeker, 1 paket vanilya çırptıktan sonra erimiş soğumuş çikolatayı da karıştırdıktan sonra tabanın üzerine ilave ettim.

           180 derece fırında 60 dakika pişirdim.
       
           Cheesecake soğuyana kadar kilidini açmadım bu arada vişne sosunu yaptım.

               Vişne sosu için: Vişne mevsimi olmadığı için marketten dondurulmuş vişne aldım. 1 bardak vişneyi, 2 bardak toz şeker ve yarım bardak suyla kısık ateşte karıştırarak pişirdim. Karışım iyice koyu kıvama gelmeli. Onu da bir müddet soğumaya bıraktıktan sonra cheesecake imin üzerine döktüm.

             Je suggére avec  une tasse coffée et une tasse de thé  cette gateau au fromage.
                        
                                            Bonnée Apétite
               

           
         

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder