2.21.2012

Havuçlu Cevizli Kek


            Kış mevsimi gelince marketlerin sebze-meyve reyonunda şekerli bir koku hemen beni çeker.
Turuncu rengiyle yemeklere, pastalara, mezelere ayrı bir albeni katar. İnsan elini atmadan edemez. Haliyle bende bayılırım bu sebzeye, helede içerdiği vitaminlere. Öğrencilik yıllarımda yapmak isteyip de yapamadığım bir çok pastayı bu aralar  vaktim oldukça deniyorum ve sonuç inanamadığım kadar mükemmel oluyor.
            Yanında bir fincan kahve ya da çayla iyi gider değil mi?
            Peki ya yapılışı?
                                             İşte Burdaa :)


Malzemeler: 
                      - 4 yumurta
                      - 1 buçuk bardak toz şeker
                      - 1 bardak mısır yağı
                      - 1 bardak süt
                       - 1 buçuk bardak kek unu
                       - 1 Vanilya
                       - 1 Kabartma tozu
                       - 4 Havuç ince rendelenmiş
                        - 1 çorba kaşığı tarçın
                        - 100 gr kadar  ince kıyılmış ceviz içi              
  Yapılışı:
                  Öncelikle yumurtaları ve şekeri iyice çırptım. Yaklaşık 3-4 dakika kadar. Sonra malzemeleri sırayla içine kattım bu arada yavaş yavaş çırpmaya devam ettim. Kek kıvamına gelince,  hazırlamış olduğum havuç-ceviz-tarçın üçlüsünü de karıştırdıktan sonra. Daha önceden yağlanmış, Hindistan Cevizi serpilmiş kek kalıbının içine döktüm.
                             => 180 derece de 60 dakika pişirdim.

                    

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder